2017年6月3日土曜日

❽個展の準備 - 磁器: 搬入前の撮影 / Preparing for My Exhibition - Porcelain : Photographing before setting-up



搬入日は2017年4月15日。
その前に全作品 (磁器作品) の撮影をしました。
このセクション (ページ) には全部の写真は載せていません。

The day for setting-up was 15th of April.
Before the day, I had photographed all my porcelain works.
I do not show them all in this section.



"海シリーズ" ; '穏やかな海'
動きのある絵柄を作ったあと、
穏やかな海が欲しくなって
つくりました。

"Sea Series " : 'Calm Sea' 
After I made active pictures, 
I wanted calm sea images,
and then I made these.



"海シリーズ" ; '飛沫 (シブキ)'
'ナイフ&フォーク置き'として
作りましたが、使い方は人に
よっていろいろです。

"Sea Series " : 'Spray' 
I made these as rests for knife and fork,
although people have various uses.



会場に持っては行きましたが、展示はしませんでした。
Although these were taken to the gallery, they were not displayed.




このようにディスプレイを考えましたが、
実際は別々に展示しました。

I thought the display would be like this,
although actually they were displayed separately.




撮影しつつ、会場でのディスプレイも考えます。
While I took photographs, I was thinking about display in the gallery.












"水の惑星" 
2017年のDMに使用した作品です。

"Water Planet"
This was used for the DM 2017.


"テント" / "Tent"




旗 / Flags 




絹の王冠 / Silken Crown



飛魚の行進 / Flying Fish March 



"月のカケラ" - 釉薬と焼成板
 "Moon’s Fragment" - glaze and kiln shelf 





"フィンランディア"
このセットで計画しましたが、
会場では別々に展示しました。

"FINLANDIA"
I planned the set like this,
although the top and the bottom were displayed in separate places.


"テイア または オルフェイス"
こちらは壁にかけ、新しい名前をつけました。

テイアについて:  / オルフェイスについて :

"Theia or Orpheus"
This was hung on a wall and I gave it a new name.
About Theia : / About Orpheus :



"フィンランディア"
シベリウス (1865 - 1957) の "フィンラディア" (1899 / 1900) を聞くと
山間から水が生まれ流れ出て、大河になってゆくイメージが
私にはします。
この作品は水が生まれ出て湧き上がってゆく様を作ったので、
このタイトルにしました。

"FINLANDIA"

When I listen to "Finlandia" (1899 / 1900) by Sibelius  (1865 - 1957) , 
I have an image of a spring born from a mountain, flowing out 
and later it becomes a large river.
I created this work in which I would show water welling up,
so then I decided on this title.




"青い月" シリーズ / "Blue Moon" Series 



"水滴" シリーズ / "Droplets" Series 



"発端" / "Genesis"




"ふらふら ぶらりん"
最終日に売れました。ありがとうございました。

 "Hula Hula" 
It was sold in the last day. Thank you very much.




"バースデイワルツ" 
2017年の個展開催中に誕生日を迎えました。

 "Birthday Waltz" 
While I had my exhibition, 2017, I had my birthday. 






"夜の海シリーズ  
シリーズとはいえ、この2枚のみでした。
制作当初からこのアイディアはありましたが、
メインではなかったため制作が後半になり、2枚しかできませんでした。
若い日本女性と台湾の女性が各1枚づつ購入してくださいました。
ありがとうございました。
偶然にも英国留学経験者であることも共通していました。

"Night Sea" Series 
Even though I say 'Series', actually there are just two plates. 
I had this idea from the beginning, although it is not main style, so I made them 
close to the end and could only make two.
A young Japanese lady and a young Taiwanese lady each bought one.
Thank you very much!
It is coincidental that both had studied in Britain.








0 件のコメント:

コメントを投稿