2017年9月23日土曜日

㉙ 2017年7月27日 ヘルシンキ旅行 - デザイン・ディストリクト・ヘルシンキ / Helsinki Trip - Design District, 27th of July, 2017


予想した通り、カフェ ( "Café Succès") に行った後では、デザイン・ディストリクト・ヘルシンキにあるお店はほとんど閉まっていました。

少なくとも私達が歩いた通りの店は、カフェ以外は全部閉まっていました。

なので、ウィインドー・ショッピングだけしました。


As I guessed most of the shops were closed in the Helsinki Design District after we left "Café Succès".

We walked past all the shops, only some cafes were open.

So we just went window shopping.

ウィンドー・ショッピング
Window Shopping
大きな魚の口の骨?
Is that a bone of a big fish's mouth?



フィンランド人は赤が好き?
Do Finns like red?



カラフルなギッターマン(Gütermann) の糸
キルトはヨーロッパで発祥したと言われています。
その後、世界各地で発展しました。
糸は滑りが良いものが適しているようで、ギッターマンの糸は
専門家に、その面で好かれているようです。
私は裁縫関係はまったくだめですが、
カラフルな糸は見ているだけで楽しくなります。


Colouful Gütermann Threads
They say that 'Quilts' originated in Europe
and then they have been adapted in many parts of the world.

I heard that Quilt making experts love 'Gütermann Thread', 
because the thread 'slides' easily. 
I am not good at sewing and so on,
although I become happy just looking at colouful threads.




'フリッツ・ハンセン / Fritz Hansen' のディスプレイ
インテリアのお店のようで、惹かれるものがありました。

公式サイト :

Display of 'Fritz Hansen'
The shops seems to be for interiors.
The shop has interesting things for me.




おもしろい扉 / Interesting Door




The Helsinki Old Church 
周囲は公園( Old Church Park)で、
たくさんの人々がくつろいでいました。
中へは入れるようでしたが、疲れていてパス。

This church is set in the Old Church Park.
There were many people who looked relaxed.
We could have entered the church, although we were tired so we just walked past.



ピンクの建物
スタジオ・セットのように感じます。

Pink Building
I feel it looks like a set in a Film Studio.



PARTIOAITTA
このブランドのリュックサックをヘルシンキで時々見かけました。
アウトドア製品のお店で、人気店のようです。

興味があって、お店に入り、ぐるりと見てまわりましたが、
何も買わずに店を出ました。

Sometimes I saw rucksacks of this brand in Helsinki.
The shop sells outdoor things and looks popular.
I was interested in the shop,
I scanned inside, did not buy anything and left.

ここもカラフルな世界
アウトドアと聞くと原色かアミーカラーを思いますが、
微妙な色あいの色がたくさんあります。

Here is a colorful world, too.
If we hear 'outdoor', we might easily imagine primary colours or army colours,
however, here has a lot of delicate colours.


たくさん入りそうで便利そう...
ちょっと前に入った、"カフェ・サクセス / Café Succès

見かけた若い女性もPCをこのリュックに入れていました。

They look as though they can hold a lot of things and are convenient...
Just before, I visited the "Café Succès
I saw a young woman who put her PC in her rucksack of this brand.

0 件のコメント:

コメントを投稿