2016年3月16日水曜日

3月15日、鎌倉のオナリ・カフェ / Onari Cafe in Kamakura, 15th of March, 2016


9年間
4月10日でオナリカフェが閉店します。
再びいつかどこかで開いてくれることを願っています。



Nine Yeas Old 
Onari Cafe will be closed on10th of April.
I hope it will open someday somewhere else.




友人の水野結実 (ミズノ ユミ) さんの個展が始まっています。

個展と一応書きますが、彼女の中ではそういう意識はないそうです。

今回は、オナリ・カフェが閉店するためのイベントのひとつかもしれません。

2013年に、ここで彼女の個展があり、そのときの絵にオナリカフェやそこに集まる人々が動物に例えられて描かれていました。

残念ながら、私は英国にいてそれらを直接見ることができませんでした。

見逃した絵が少し見られて嬉しかったです。

彼女の指人形を買いたかったのですが、
今回はなくて残念!

I would buy her hand puppets, although there were none, so that's too bad!

My friend, Yumi Mizuno has her Exhibition in Onari Cafe, Kamakura, to the end of March.

Anyway I write 'her Exhibition', although I heard she does not feel 'her Exhibition' , her display might be event for closing of the cafe.

In 2013, she had had her Exhibition here, her pictures show the cafe, and the people who came to the cafe and are represented as animals.

Unfortunately, I was in Britain at that time, so I could not see them.

This time, I could see some of them, I was pleased.


母と姉と一緒に行きました。
彼女らがポストカードを買ってくれて嬉しかった〜。

I visited there with my sister and my mother.
I was glad that they bought her post-cards.


私はハーブティーをいただきました。
水野さんのポストカードとともに。

I had a pot of herb tea.
Around are Yumi's post-cards.



今回の展示で私はこの絵が一番好きでした。
東京で開催された、" Primavera ~ 春のたより展にもありました。
が、なぜか、今回の方が心に残りました。
" Primavera "については下記

I liked this most in this exhibition.
This was "Primavera  ~ Haru-no-Tayori : Spring News Exhibition in Tokyo.
However, somehow this remained in my heart more than before.
About  "Primavera", below







暖かく優しい絵です。
This picture is tender and warm. 



羽根つき人魚が好きです。
I like mermaids with wings.



江ノ電とのイベントのときの絵(下記)。
友人の個展ー鎌倉 / Friend's Exhibition in Kamakura

This is related with an E-no-den Event, below.
E-no-den is Kamakura's tram.

友人の個展ー鎌倉 / Friend's Exhibition in Kamakura









0 件のコメント:

コメントを投稿