2012年12月19日水曜日

❶江ノ島へ / To Enoshima Island


1) えのんくん号 / Enonkun 
本日、藤沢へ向かうのに江の電に乗りました。
車窓から江ノ島と富士山がきれいに見えましたし、
私達が乗った江の電が
'えのんくん号'という観光地を意識したデザインのもので、
それにも影響されて、帰りに江ノ島へ寄ることにしました。
Rは初めて江ノ島を訪れました。

Today, we went to Fujisawa by Enoden.
From the window, we could see a beautiful view 

of Enoshima Island and Mt, Fuji
and we got an
 Enoden train :  'Enonkun', which is designed to remind us of sightseeing possibilities around Kamakura.

Enonkun's holiday atmosphere encouraged us 
to go to Enoshima Island when we were on our home.
This was the first time 
R visited  Enoshima Island.
えのくん
Enonkun












 2)江ノ島駅 / Enoshima Station 

駅前には、サンタの衣装のおちゃめな鳥達
The cheeky birds wear Santa Claus costumes in front of the station.



3) 橋 / Bridge 
弁天橋入り口のドラゴン
The dragon is at the start of
 Enoshima Benten Bashi (Bridge)


江ノ島弁天橋は、歩行者専用
江ノ島大橋は、車両専用

Enoshima Bentenbashi is for walkers
Enoshima O hashi is for cars

富士山が見えると嬉しくなって、やたらとシャッターを切ってしまいます....

When I can see Mt, Fuji and I am pleased, I take photographs profusely.....



鳥が見えますか?
Can you see a bird?
因に、江ノ島は藤沢市で、鎌倉ではないのですよね。
By the way, Enoshima island is in Fujisawa City, not Kamakura.

0 件のコメント:

コメントを投稿