2017年12月11日月曜日

❷2017年9月5日 - アントワープ旅行 - 中央駅 / Antwerp Trip - Central Railway Station, 5th of September, 2017


アントワープ中央駅 (アントウェルペン中央駅) は、アントワープの交通の要所でありつつ、観光名所でもあります。

1905年から使用されています。

駅舎が非常に美しい!

外も中も美しい!そして、外も中も宮殿か、お城を思わせます。

大きさもりっぱで、2009年のアメリカの雑誌、'Newsweek' で、世界で4番目に大きい駅であると認められました。

2014年には、ネット雑誌の'Mashable'で、中央駅は、世界で最も美しい鉄道駅として最初の受賞場所になりました。

アントワープ留学経験者の友人、はっこちゃんも駅も、駅の中のロイヤル・カフェも勧めてくれました。

ちなみに、はっこちゃんはアントワープ王立芸術学院の学生でした。
アントワープ (アントウェルペン)中央駅) ;  西側から
Antwerp Central (Antwerpen-Centraal) Railway Station ; From West


Antwerp Central (Antwerpen-Centraal) Railway Station is a major point of transport in Antwerp, it is also a tourist attraction.

It has been used since 1905.

The Station building is very beautiful!

Outside and inside are beautiful! And they both give me the impression that it is a palace or a castle.

The size is huge and it was recognized as the fourth largest station in the world by the American magazine 'Newsweek' in 2009.

In 2014, in the 'Mashable' of the Internet magazine, Central Station became the first station to be awarded as the world's most beautiful railway station.

My friend, Hakko, who had been a student in Antwerp, recommended the Royal Cafe in the station.

By the way, Hakko was a student in the Royal Academy of Fine Arts Antwerp.

正面 (北側) / Front (Northside)

ブリュッセル
 
メッヘレン – アントワープ鉄道の
初代木製のターミナル駅の建て替えにより、1895年から1905年に、この中央駅ビルはできました。

ドームを備えた石造りの建物は、ベルギーの建築家、Louis Delacenserie (1838–1909)によって設計されました。

第二次世界大戦 (1939 -1945)に建物は攻撃されましたが、2009年にほとんどが修復されました。


From 1895 to 1905, the station building was completed by rebuilding the first wooden terminal of the Brussels-Mechelen-Antwerp Railway.

A stone building with a dome was designed by Louis Delacenserie (1838–1909).

The building was attacked during the Second World War (1939 -1945), though most of it was restored in 2009.




西側 / West Side
デイ・カルセライ通りから
西側出口はアントワープの中心地へ続いています。
左のテントはパブ。
ベルジャン・ビアーの本場!きゃ〜〜!

 From De Keyserlei Street
The west entrance leads to the centre of Antwerp.
The tents on the left are cafes (pubs).
Here is the home of Belgian beer! Yippee!






入り口のホール / Entrance Hall
ホームへ続く入り口
Entrance leads to platforms

教会にいる気分になります。

2009年に200人のダンサーによる参加のフラッシュ・モブがここで行われています→


I felt as if I was in a church.

Here had a flash mob by 200 dancers in 2009.→
東側 
ホテルの入り口よう....

East Side
It looks like a hotel's entrance.




ドームの天井 / Ceiling of Dome



ドーム (西側から) / Dome (From West)
軍の兵士が機関銃を持って見回っていました。

その後市内でも兵士を見ました。

2016年、ブリュッセル空港でやマルベーク駅爆破テロ事件があり、今年6月にもブリュッセル中央駅で自爆テロがあり、8月には兵士に向かっての殺傷事件がありました。

ベルギー政府はベルギー国内全土におけるテロ警戒レベルを最高に引き上げているそうです。

テロはなくならないかもしれない。

けれでも、テロのない世界になるようにと願わずにはいられません。



Military soldiers were looking around with machine guns at the station.

Later I saw soldiers even in the city.

There were terrorist bombing attacks at Brussels Airport and at Maalbeek metro station in 2016, and there was a suicide bombing at Brussels Central Station and in June this year, there was a casualty attack on soldiers in August.

I heard that the Belgian government raised the terror warning level in Belgium all the way to the highest level.

Terrorism may not go away.

But I cannot help hoping the world will be without terrorism.


2階 / Level 2

2階ホーム 
丸天井はガラスと鉄でできています。これも綺麗!
設計はクレメント・フォン・ボガード(1865 - 1937).
長さ、185(または186)m / 高さ43(または42m
駅の高さは、以前使用されていた機関車の蒸気のために必要でした。

 Level + 1 (First Floor)
The vaulted ceiling is made of glass and iron. This is beautiful, too.
Design by an architect, Clément Van Bogaert (1865 - 1937).
Length : 185 (or 186 ) m / Height : 43(or 44) m
The height of the station was necessary for escape of the steam 
of the locomotives used previously.



1階、地下へと続く 
日本もそうですが、大きな駅はわかりずらい。
旅行者には、目的の電車に乗るのは一苦労...

Continue to the ground floor, underground
It is hard to understand a big station, also in Japan.
Travellers have a hard time getting on the right train...

駅は4
2(元の駅6つのホーム 
 1階 チケット売り場 と商業区域
地下1階 :  4つのホーム (7m低いだけ、半地下?)
 地下2: 4つのホーム(こちらは18m

Station is 4-storey 
Level + 1 (original station) : 6 Platforms 
Level 0 : Tickets Office and Commercial space
Level -1 : 4 Platforms (It is just 7m below street level)
Level -2 : 4 Platforms.(18m below)
画像は下記より / This from below

駅への高架橋は、地元の建築家 、J.ヴァン・アスペレン (1876 -1962 / )の設計といいますが、その橋がどこをさすのか私にはわかりませんでした。

They say that the viaduct into the station is a notable structure designed by a local architect , J. Van Asperen (1876 -1962), however, I do not know where the viaduct is.



Level + 1 (original station) 
ここは、ホームに続いています。
女性がむかっている方角がホームです。



夜の風景 / Night View 
撮影:2017年 9月8日 / Photographed, 8th of September, 2017





ロイヤル ・カフェ / Royal Cafe
上の写真の左にあります。
私達はこのカフェにこの日と最終日に行きました。
観光と便利さを兼ね備えたカフェです。

Here is on the left of the photograph above this one.      
We went to this cafe on that day and the last day.
This cafe combines sightseeing and convenience.




聞きしにまさる、豪華さ
More gorgeous than I had heard



鏡効果 / Mirror Effect





お菓子に私の苦手なアーモンド・エッセンスが入っていました。
でもこの香りは、'ヨーローッパのお菓子'という感じ。

Confectionery included almond essence which I am not keen on.
But this fragrance feels like 'European sweets'.




Rの食の問題をクリアーしたブランチ
Brunch which avoided the problem foods for R






アントワープ動物園 / Antwerp Zoo
アントワープ動物園
駅の東側には世界でもっとも古い動物園があります。
私達は門を見物して中にははいりませんでした。

Antwerp Zoo
There is the oldest zoo in the world, East of the Station.
We looked at the gate, though we did not enter.
門は1843年に建立
アントワープ動物園は1843年に開業されました。
はっこちゃんがこの門を見ること勧めてくれました。
ゴージャスな門で、ファンタジー世界へ入る入り口のように感じます。
はっこちゃん、ありがとう!

The Gate was Built in 1843
Antwerp Zoo
 opened in 1843.
Hakko, recommended me to see this gate.
It is a gorgeous gate and I feel here seems to be an entrance to a fantasy world.
Hakko, Thank you!

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