2010年6月18日金曜日

❷Central London(17th.Jun.2010)-Nordic Bakery


2) Central London-Nordic Bakery
A: 場所 / The Place

サー・ジョンソン美術館の後、私達はピカデリサーカスの近くに
あるノルディックベーカリ(Nordic Bakery)に行きました。

私からするとそこはベーカリーというよりもカフェでした。


そのカフェの前は公園で、繁華街に近接しているのに、とても静かでのんびりとした雰囲気がありました。

そのカフェを撮影しているとき、デジカメのスクリーンの中に、金の象が公園にあるのを見つけました。

バースの豚のシリーズとエジンバラの牛のシリーズを思い出し、
センターロンドンにはこの象のシリーズが展開されているのかな?
と推測。

事実、その日にいくつかの象を街の中に見かけました。


The Place

We went from Sir John Soane's Museum to near Piccadilly Circus. 

There is 'Nordic Bakery', for me, it is more of a cafe than a bakery.

The cafe is in front of a park. 

It is very close to busy roads, although it is quite quiet and peaceful.

In the screen of my digital camera I found that there was a gold elephant statue in the park, while I was taking a photograph of the cafe. 

I guessed that the elephant was similar to Bath's Pig series and Edinburgh's Cow series. 

So I thought I might see other elephants in Central London, actually 
I did.


B: ノルディックベーカリー / Nordic Bakery


私は北欧の雰囲気のカフェだな〜と思いました。

名前からもそんな感じがします。

お店の方から、フィンランド人によって地下の工房でパンは作られ、チーズその他の材料もフィンランドからとりよせていると聞きました。

ただしカフェで働いている人はみな違う国ということでした。

カフェの内部の作りは機能的でシンプル、北欧の雰囲気をなるべくお金をかけずに演出しているように思えました。

冷たい雰囲気になりがちな店内を助けるべく、厚手のタペストリーがブルーの壁に飾ったと思いますが、私には良い柄には思えませんでした。

このお店の売りの
シナモンロール(Cinnamon buns)
は店内では食べませんでしたが一つだけ買って家で食べました。

甘いものがそう好きではない私が美味しいと思って食べました。

それはあまり甘くはないシナモンロールですが、しっかりと、またはかなりきつくシナモンの味がしました。

最近日本ではすべての味が健康的でバランスがよく整えられ、美味しく仕上げられています。

私達は繊細な味とかすかに違う味を楽しむことができます。

ですが、反面、味の個性がなくなってきているように感じていました。

なので、個性が強い味でなおかつ美味しく感じられるこのシナモンロールがとても新鮮に感じました。

 美しいものであふれている日本(現在、東京はミッシェランガイドの星をたくさん得ています)でこれが美味しく感じられるのか、私には判断がつきません。

が、少なくとも、ここ、英国の中では美味しいパンだと思います。


Nordic Bakery

I felt the cafe's style comes from North Europe. 

The name seemed to show North Europe.

I heard from a waitress that Finns make bread in the bakery downstairs, and that the cheese, ham and some ingredients come from Finland. 

None of the waitresses came from Finland.

I think that the cafe's inside is simple and efficient, as though they did not spend a lot of money, although they have made a North European atmosphere as much as they can. 

The overall feel is of a cool atmosphere, so there is a thick rug hanging on the wall, I think the idea is good, however, I do not like the rug.

One of their features is cinnamon buns, though I did not eat one in the cafe, however, R bought one, then I could eat it in our home. 

Usually I do not fancy sweet things so much, although I enjoyed the cinnamon bun. 

It is not so sweet a taste, and cinnamon works strongly.

In Japan, recently I feel that foods are well balanced, healthy, and are beautifully made. 

We can enjoy the fine tastes and subtle differences. 

On the other hand I feel the tastes do not have individuality. 

So I felt a freshness about the cinnamon bun which has strong character and the taste was nice.

However, I wonder if the cinnamon bun would be accepted in Japan which has so many delicious foodstuffs, for example, now the Michelin Guide gives many stars in Tokyo. 

At least, I felt it is one of my favourite sweet breads in Britain.

0 件のコメント:

コメントを投稿